3 Beginner tips om uw online zichtbaarheid te verbeteren

Het internet biedt ons een nieuwe manier om te verkopen en te werken. Maar er zijn nog steeds bedrijven die niet geïnnoveerd hebben en op hun oude manier zijn blijven werken. Uiteindelijk leidt dit tot gemiste kansen. Sommige ondernemers zijn koppig en sommige zijn gewoon oprecht bang voor verandering.

Er is geen enkel bedrijf dat niet kan profiteren van online marketing. Er zijn veel bedrijven die laten zien dat elk bedrijf een succesvolle overgang naar online marketing kan ervaren. Hier zijn drie eenvoudige beginner tips van PositiveDigits om uw online zichtbaarheid te verbeteren.

1. Leer de juiste on-page optimalisatie

SEO (zoekmachineoptimalisatie) is een term die veel bedrijfseigenaren bang maakt, omdat ze de indruk hebben dat het een complex proces is dat ze onmogelijk kunnen begrijpen. Er zijn eenvoudige optimalisatietechnieken op de pagina die gemakkelijk te begrijpen en te implementeren zijn, mits u over de juiste bronnen beschikt. Deze gids legt de basis uit. En als uw website is gebouwd met WordPress, kunt u gebruik maken van de gratis Yoast SEO plugin om u te helpen bij het optimaliseren van uw pagina.

2. Publiceer regelmatig blog inhoud

Het publiceren van reguliere inhoud is een geweldige manier om uw online zichtbaarheid te vergroten en verkeer naar uw website te trekken. Content die is geschreven voor sectoren met een lagere concurrentie en kleinere lokale markten, zal doorgaans hoger scoren in de zoekresultaten, en vereist soms alleen een solide optimalisatie op de pagina (zie hierboven). Het biedt u ook de mogelijkheid om uw websitebezoekers informatieve inhoud te bieden die kan helpen bij het opbouwen van een relatie die resulteert in verkoop en promotie. Verras uw bezoekers en zij zullen uw inhoud eerder delen op sociale media. Dit kan leiden tot extra consumenten die kennis maken met uw bedrijf.

3. Wordt actief op een paar sociale medianetwerken

Er zijn veel sociale medianetwerken, waardoor het erg moeilijk is om effectief aan al deze netwerken deel te nemen. Selecteer er twee of drie waarvan u ongetwijfeld weet dat uw doelgroep actief is. Als u bijvoorbeeld een lokale bloemenwinkel bent, is Instagram een ​​goede keuze. Op instagram kunt u afbeeldingen plaatsen en uw product benadrukken. Misschien wilt u ook actief zijn op Pinterest, een ander visueel sociaal netwerk. Een autodealer zou daarentegen niet dezelfde resultaten op Pinterest ervaren, waardoor die moeite een verspilling zou zijn. Facebook en Instagram zijn op dit moment twee sociale netwerken die voor de meeste bedrijven werken.

Neem een kijkje op de website van positivedigits.com voor hulp bij uw online marketing strategie.